Zondag 5 april - Reisverslag uit Kresna, Bulgarije van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Zondag 5 april - Reisverslag uit Kresna, Bulgarije van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Zondag 5 april

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 April 2009 | Bulgarije, Kresna

Om 9u opgehaald om bloed te nemen van de geiten. De 2 geiten van boven zijn naar de houder van beneden gebracht. De dierenarts liet op zich wachten, maar toen hij er eenmaal was ging het snel. Atila had de geiten die we van Vlahi wilden kopen vanuit meegenomen.
Daarna gaan ontbijten met Atila. Veel gepraat over geiten en lokale en Bulgarische rassen van huisdieren en veel grappen gemaakt. We moesten wachten op de dierenarts die nog ergens anders heen moest. Hij belde toen de papieren klaar waren, die zijn we bij hem op gaan halen.
Daarna op weg naar Sofia met het bloed. Kwamen helaas wat later aan dan gedacht (16u). Irina wachtte ons op met de dierenarts en 2 dierverzorgers. Ze hebben ons een rondleiding gegeven in de zoo en veel verteld over de achtergronden van de dieren en de dierentuin. Vandaag hebben we dus veel meer van de zoo kunnen zien. Sommige verblijven zijn beter als andere en hebben de dieren meer ruimte. Sofia Zoo is eigendom van de stad, maar voor de stad een lage prioriteit. Daarom is er geen geld voor verbetering. Toen de stad nieuwe afvalbakken nodig had hebben ze die van de zoo genomen en nu heeft de zoo een probleem met het afval van de bezoekers. Zoopark Erfurt is ook van de stad en heeft daardoor ook problemen met geld, maar hier in Sofia is het erger. Sofia Zoo is geen goede dierentuin, maar de mensen die hier werken doen enorm hun best. Je kunt echt merken dat ze van de dieren houden en er goed voor zorgen, zover dat gaat in die oude verblijven. Na de rondleiding zijn we uitgenodigd in het kantoor, het is vandaag Irina’s verjaardag. We kregen iets te drinken en een chocolaatje. Irina zal morgen het bloed naar het lab brengen.