Griekenland! - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Griekenland! - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Griekenland!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

06 April 2009 | Griekenland, Thessaloniki

Omdat we op de resultaten van het lab moeten wachten hebben we een dagje ‘vrij’. We willen graag de Middellandse zee zien, dus onderweg naar Thessaloniki in Griekenland! Blijkt een enorme stad te zijn en erg druk. De stad ligt direct aan de zee, dus konden we niet meteen een strand vinden. Maar toen we eenmaal de stad uit waren zagen we een bord met een strandfoto. Helaas regende het een beetje. Roy heeft gezocht naar mosselen en schelpen. Verder gezocht naar een postkantoor en kaarten om te versturen vanuit Griekenland, maar helaas niet gevonden. Toen in het GPS systeem (die Roy en Uwe mee hadden) op zoek gegaan naar dierentuinen in de buurt. Die stuurde ons terug naar Thessaloniki: “Zoologikos Kipos”. Daar was een klein parkje met veel Europese diersoorten en huisdieren. Er was geen kassa te zien en zijn maar doorgelopen. We zijn ook geen personeel tegengekomen. Het restaurant was ook dicht. De verblijven zagen er niet zo goed uit. Veel kooien en nog meer beton. Heb een wolf gezien met een grote wond in de nek en een das met een gezwel op de poot. Ben benieuwd naar de achtergronden. De dieren is Sofia zagen er veel beter uit. Op de terugweg weer gezocht naar een postkantoor en souvenirs. Heb een souvenir gekocht aan de grens.