Week 11 - Reisverslag uit Erfurt, Duitsland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Erfurt, Duitsland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

24 Maart 2009 | Duitsland, Erfurt


Hallo!
Da bin ich wieder!
Heb zaterdag weer een tripje gemaakt naar dierentuintjes. Dit keer ben ik naar het westen gegaan: Gotha en Bad Liebenstein. In Gotha is veel te zien, al is het maar een klein park. Ze hebben zelfs dingo’s! Die had ik nog niet eerder gezien. Er waren zelfs puppies, van een week of 4-5, schat ik. Ze zaten wat ver weg, dus ik heb geen goede foto’s kunnen maken. Maar heb wel een mooie van hun pa.
Bad Liebenstein is ook een klein park, hier zitten de dieren in wat kleinere verblijven jammer genoeg. Opvallend was dat er niemand aan de kassa was, in plaats daarvan stond er een bord dat zei dat ik de bordjes met de route maar moest volgen, dan kom ik vanzelf personeel tegen. En inderdaad.
Heb nog naar een derde dierentuin gezocht, want het was pas halverwege de middag, maar kon het niet meer vinden. Heb nog een stuk door het “Thüringer Wald” gereden; een groot bosgebied met leuke kronkelige weggetjes met veel hoogteverschillen. Heerlijk om te rijden! Nederland is maar een saai land voor automobilisten! Tussen de bomen ligt nog veel sneeuw, dat is nog niet weggesmolten. Onderweg reed ik door een paar echt toeristische dorpjes met veel hotels voor skiërs. Maar voor hen ligt er niet genoeg sneeuw meer, dus de dorpjes waren uitgestorven. Op wat bewoners na met geblokte jurken en enorme brillen die buiten de was ophangen en het straatje vegen. Schitterend!
’s Avonds ontdekte ik dat ik bijna 500 foto’s had genomen die dag. Dat gaat toch snel met een digitale camera. En mijn computer vertelde me dat hij het niet meer op kon slaan, wat er was geen ruimte meer! Mijn mond viel open terwijl ik naar het scherm staarde en ik dacht bij mezelf: “Nee! Nee! Nee! Dat kan toch niet! Ik moet mijn werk van de dholes en al dat andere toch ook op kunnen slaan!” Heb er helemaal niet bij stil gestaan dat dat ook nog kon gebeuren. Maarja, alle 80 GB waren toch echt gebruikt. Gelukkig had ik mijn externe disk bij me en heb ik daar de oudere foto’s op gezet en van mijn computer verwijderd. Heb nu weer 12GB vrij. Hopelijk kan ik daar nog even mee vooruit.
Zondag ben ik met collega’s en vrienden/vriendinnen naar Tierpark Suhl geweest. De directeur hadden we eerder al ontmoet bij Zookunft en vorige week ook toen hij de Poitou ezel kwam brengen. Hij heeft ons een rondleiding gegeven. Ze hebben daar veel diersoorten die in Europa voorkomen; vooral hoefdieren en roofvogels. Erfurt en Suhl wisselen nog wel eens dieren uit en dan wil je toch weten waar ze vandaan komen of naar toe gaan. Tussen dierentuinen is bijna geen concurrentie meer. Er worden nauwelijks meer dieren uit het wild gehaald gevangen, dus is er samenwerking nodig om toch ‘vers bloed’ te krijgen.
Oja, Zoopark Erfurt is eigendom van de stad Erfurt, en de werknemers hier worden door de stad betaald. Dat betekend dat het ambtenaren zijn. Tijdens de middagpauze hoor ik nog wel eens ambtenarenmoppen. En ben er ook achter gekomen waarom ambtenaren een bril hebben (als ze in slaap vallen krijgen ze hun pen niet in hun oog). Heb ze natuurlijk verteld dat ze niet teveel uit het raam moeten kijken, omdat ze anders ’s middags niks meer te doen hebben. (Die arme mensen werken zo ongelofelijk hard hier, een gevoel voor humor is echt nodig om hier te werken en dat hebben ze gelukkig. Het zijn een stelletje idioten af en toe.) Maar er moeten nog veel meer moppen en gekkigheden zijn, dus als je er nog een weet, laat een reactie achter!


  • 24 Maart 2009 - 17:48

    Je Papa In Schiedam:

    Je kan eventueel foto's uploaden naar Google docs of in de hotmail skydrive. mogelijkheden zat. knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Erfurt

Erfurt

Recente Reisverslagen:

19 April 2009

back in Dutchland...

10 April 2009

Weer terug

09 April 2009

Oostenrijk!

08 April 2009

Hongarije nog een keer

08 April 2009

Roemenië nog een keer
Mirjam

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 26348

Voorgaande reizen:

05 Mei 2010 - 15 December 2010

Tenerife

12 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Ik zie ze vliegen

05 Januari 2009 - 20 April 2009

Erfurt

Landen bezocht: