Week 12 - Reisverslag uit Erfurt, Duitsland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Erfurt, Duitsland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

31 Maart 2009 | Duitsland, Erfurt

Deze week is het gevoel voor avontuur echt toegeslagen. Ik zal bij het begin beginnen: De dierentuin houdt een aantal zeldzame huisdierrassen, zoals geiten, schapen en varkens. Nu hebben ze nieuwe Bulgaarse geiten nodig, want er is nu wat inteelt in de Bulgaarse geiten in Duitsland. Dus had Roy het plan om naar Bulgarije te rijden om er een aantal op te halen. Er is ook een fokker in Duitsland die er ook een paar wil hebben en hij wil graag mee. Maar volgens de bureaucratie in Erfurt zegt dat hij als ‘prive’-persoon (dus geen werknemer van de dierentuin) niet mee mag rijden in de dienstauto. En zelf heeft hij geen geschikte auto. En dit alles werd maandag besproken tijdens de lunch. En daar zat ik ook bij: een privé-persoon met een auto. Of ik niet mee wilde om de beste man mee te nemen. En ik hoor mezelf nog zeggen: Waarom niet? De rest van de week ben ik bezig geweest om de verzekering te checken, op internet alle info opgezocht over wat ik bij me moet hebben tijdens zo’n reis, etc. Alles is ok en op woensdag vertrekken we. Vier mensen, 2 auto’s en een trailer. Het is een avontuur, maar het leven is kort, ik heb die landen die we gaan doorkruisen nog niet gezien. En dit is een goede manier om nog wat meer van Europa te zien. De kans krijg ik misschien niet weer. Ik heb 3 sterke mannen bij me en alles wordt voor me betaald. We doen het rustig aan, dus het is eigenlijk een vakantie. De mensen die we in Bulgarije zullen ontmoeten zijn van een vereniging voor het fokken van zeldzame huisdierrassen. Ze spreken goed Engels; heb al iemand aan de telefoon gehad. Als ik onderweg de mogelijkheid heb om te internetten (misschien in het hotel) zal ik nog een berichtje achterlaten.

  • 31 Maart 2009 - 16:38

    Elly:

    Dat is gaaf!! ik zou zeggen maak er wat van en hou ons op de hoogte! Knuffel van je moeder

  • 31 Maart 2009 - 16:47

    Jelka:

    Wauw!! Klinkt heel spannend!! Ben benieuwd wat je gaat beleven........ Veel plezier :-)

  • 31 Maart 2009 - 21:11

    Oma En Opa Hougee:

    Lieve Mirjam:
    Je laatste brief gelezen.
    Je hebt groot gelijk dat je dit gaat doen.Op deze manier beleef je nog al wat en krijg je veel te zien,het weer wordt ook beter en we wensen je een heel gode reis en behouden terugkomst Groeten van Oma en Opa.

  • 04 April 2009 - 08:59

    Margot:

    Super leuk ja! Groot gelijk heb je en ik denk dat die kant van Europa echt supermooi is :) Ik denk nog even na over het paasweekend! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Erfurt

Erfurt

Recente Reisverslagen:

19 April 2009

back in Dutchland...

10 April 2009

Weer terug

09 April 2009

Oostenrijk!

08 April 2009

Hongarije nog een keer

08 April 2009

Roemenië nog een keer
Mirjam

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 26370

Voorgaande reizen:

05 Mei 2010 - 15 December 2010

Tenerife

12 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Ik zie ze vliegen

05 Januari 2009 - 20 April 2009

Erfurt

Landen bezocht: