La Palma - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu La Palma - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

La Palma

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

14 December 2010 | Spanje, Puerto de la Cruz

Nu kan ik zeggen dat ik alle Canarische eilanden heb gezien! Het was de moeite waard! Dit keer heb ik niet de ferry genomen, maar ben met het vliegtuig gegaan. Binter Canarias is een lokale vliegmaatschappij die meerdere keren per dag naar alle Canarische eilanden vliegen voor een leuk prijsje. Het zijn kleine vliegtuigen en de vlucht duurde maar een half uur. Maar had zowaar beenruimte!! Hoe is het mogelijk! En kreeg nog een snack ook tijdens de vlucht. Later kwam nog iemand langs met bekers water en zelfs een zuurtje. Niet voor niks vliegmaatschappij van het jaar! ;-) En heb dit keer de eilanden van bovenaf kunnen zien. Toen ik voor het eerst naar Tenerife kwam was het te bewolkt en zat aan de verkeerde kant van het vliegtuig waardoor ik niks kon zien.
La Palma is ook een heel mooi eiland, en weer anders dan de anderen. Dit eiland is steiler, waardoor de wegen nog kronkeliger zijn en je snel op grote hoogten zit. Al duurt het wel wat langer voor je boven bent door al die bochten. Beneden ze je veel van het vulkaanlandschap, met de gebruikelijke beplanting, maar als je hoger komt, kom je in een naaldbos terecht. Nog een beetje hoger was de bewolking en werd het erg mistig. Dat geeft een apart en misterieus sfeertje, zo'n mistig bos. Maar als je boven de wolken komt is er alleen nog de blauwe lucht en de schaduw van de bomen. En op het hoogste stuk van het eiland hielden de bomen ineens op en zag ik alleen nog wat mos en andere kleine planten. Toen ik even uitstapte om van het uitzicht te genieten zag ik dat de witte mossen geen mossen waren, maar sneeuw! Maar alleen op de schaduwplekjes, het stelde niet veel voor, maar toch sta je daar dan in je t-shirt in de sneeuw ;-)
Heb ook weer 2 dierentuintjes bezocht. De eerste was officieel niet meer geopend, omdat ze niet meer aan de EU-richtlijnenn voldeden volgens het bordje bij de ingang. Er werd ook geen entree gevraagd, maar je mocht natuurlijk wel een donatie doen. Het was een klein parkje met oude verblijven, maar de dieren werden wel goed gevoerd en hadden ruime verblijven die ze deelden met andere diersoorten.
Het andere dierentuintje ligt op een steile helling waar de verblijven tegen de wand aan 'geplakt' zijn. De route loopt zigzaggend naar beneden en weer omhoog. Niet voor mensen met hoogtevrees. Maar wel een mooi uitzicht. En kon de echo van de papegaaien in de vallei horen.

Nu ben ik weer terug in Puerto de la Cruz op Tenerife en is het morgen alweer tijd om terug te gaan naar het koude Nederland! Het is ineens toch snel gegaan. Nu maar duimen dat het weer hier, onderweg en in Nederland goed genoeg blijft om te vliegen en er niemand gaat staken. Dan zie ik jullie snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 26331

Voorgaande reizen:

05 Mei 2010 - 15 December 2010

Tenerife

12 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Ik zie ze vliegen

05 Januari 2009 - 20 April 2009

Erfurt

Landen bezocht: